مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 15:352023-07-03سياسي

آنچه باعث گسترش بیماری زنگ زرشک در باغات خراسان جنوبی شد 


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیماری زنگ جارویی زرشک در چند سال اخیر به دلایلی از جمله پراکنش نامناسب بارندگی ها و تغییرات درجه حرارت در باغات استان گسترش یافته است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیماری زنگ جارویی زرشک در چند سال اخیر به دلایلی از جمله پراکنش نامناسب بارندگی ها و تغییرات درجه حرارت در باغات استان گسترش یافته است.

وحید ضیاییان احمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری زنگ جارویی زرشک از سال 1388 در روستاهای خوان و نوقند(شهرستان درمیان) و زهان به صورت همزمان توسط اعضای شبکه مراقبت و پیش آگاهی از باغات استان گزارش شد و در حال حاضر 1187 هکتار باغ های شهرستان های درمیان، زیرکوه، بیرجند، سربیشه و قاین آلوده به بیماری هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: اگرچه گزارش رسمی این بیماری در سال 1388 صورت پذیرفت، اما این بیماری از سال های قبل تر در استان وجود داشته که متاسفانه در چند سال اخیر به دلایلی گسترش یافته است؛ از جمله این شرایط می توان به پراکنش نامناسب بارندگی ها، تغییرات درجه حرارت، اختلاف دمای معنی دار شب و روز، خشکسالی های پی در پی، عدم رعایت دور آبیاری، ضعف درختان ناشی از فقر خاک های این باغات از لحاظ مواد غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باعث گسترش بیماری زنگ زرشک در باغات خراسان جنوبی شد 

آنچه باعث گسترش بیماری زنگ زرشک در باغات خراسان جنوبی شد